..Pics By Mia..

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Näsblods halvåret!!! :-(

Av Mia - 17 oktober 2010 22:04

Varje höst när det börjar bli kallt....och speciellt på vintern när det nästan jämt är minusgrader....så blör jag näsblod varenda dag.

 

Det börjar med att jag vaknar med näsan full med torkat blod som jag får pilla bort från långt upp i näsan (oftast görs detta med tops)...sen får jag hålla på med det med jämna mellanrum under dagen.  Ofta ofta får jag näsblod som kan starta och störtrinna...bara sådär.  Det kan räcka med att jag stampar i golvet och så rinner det.

  Anledningen till dessa oh så sköra slemmhinnor under det kalla halvåret är men efter en liten olycka jag va med om som 12 åring när ett litet camping spritkök orskade mig brännskador i ansiktet och på halsen.

   

Elden har ärrat mina slemmhinnor inne i näsan och gjort dom super sköra när det är kallt.

Detta har blivit en störig del av min vardag under det kyligare halvåret sen dess.......så om ni ser mig peta i näsan titt som tätt så fiskar jag bara efter blodskorpor som killar mig i näsan. :-)

Jag ber dock om ursäkt för om mitt näspillande orsakar nåt slags förargelseväckande beteende!!!

 
 
Ingen bild

Kicki R

18 oktober 2010 10:55

Har du testat "Nozoil" ?,,det använder jag när jag e "torr i näsan",,jag tar det innan jag lägger mig på kvällen för o slippa " hårda torra klimpar" i näsan ;)

 
Ina

Ina

19 oktober 2010 12:04

Men herreguuud!! Vad frukstansvärt! =( Är det det "enda"du har med dig sedan denna olycka, eller nåt mer? :( *jättekram*

http://www.metrobloggen.se/euforiah

 
Ingen bild

Helena

20 oktober 2010 12:39

Åh Mia, jag minns.... Av nån anledning va jag inte med på skolresan, men va o hälsade på dig på sjukhuset. Jag kommer ihåg att man fick ta på sig nån slags dräkt när man skulle in till ditt rum. Tur att du e så fin i ansiktet nu!! Kram från Kållerado

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 24 mars 2013 21:40

Nu hittar ni mig på http//:picsbymia.blogg.se Välkomna!!!

Av Mia - 24 mars 2013 10:21

Jag kommer inom kort att flytta min bildblogg. Den är under uppbyggnad och jag återkommer snarast om adress!!! :-) ...

Av Mia - 23 mars 2013 10:30

Av Mia - 18 mars 2013 20:24

Av Mia - 18 mars 2013 20:24

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards