..Pics By Mia..

Alla inlägg under april 2011

Av Mia - 24 april 2011 15:52

Gud vilket underbart väder....och gud va man mår bra i kropp och själ av solen och värmen.

Vi stack upp till sjön i Härskogen och tog med oss korv, bröd, saft och en engångsgrill och käka lunch ute i naturen!!!ALLT smakar gudomligt när man käkar ute!!!! :-)

Nelson blev helt stojjig av sitt lyckorus när han fick springa omkring fritt bland stock och sten....och sen ner i vattnet :-)

















               

Av Mia - 23 april 2011 21:09




   






         

Det skall bli såååå kul och jag hoppas att det är strålande väder denna dag!!!!

Av Mia - 23 april 2011 20:46

....kom värmen och solen. Så känns det nästan iallafall. Man fattade inte riktigt vad som hände. Det va kallt alldeles nyss....och plötsligt, på en handvändning blev det sommarvärme!?!?

Jag klagar absolut inte, men man blev bara jäkligt förvånad. Men ååååååå va man njuter nu när man är lite småledig under påsken!!!!!


Lite härliga våriga bilder från de senaste dagarna.









(bild tagen av min mor och sen lånad från hennes blogg)



(samma sak med denna bild)

             

Av Mia - 15 april 2011 21:19

Idag fick jag hem mina Reebok Easy Tone som jag skickade efter från Ellos häromdagen. Jag hade 40% att utnyttja där så jag fick ett par 649:-

Va ute och provgick dem och det kändes som om man flög fram nästan. Dom va riktigt sköna att gå i så nu ska det fan easytonas som bara den :-)

Let the Easy Tone experiment begins liksom :-)

  Superfärska och nyprovade ute i regnet :-)

Av Mia - 15 april 2011 21:17

 

Av Mia - 11 april 2011 09:07

....för det är Sebbes födelsedag!!!!!!

Grattis!!!!

Älskar dig mitt lilla hjärta!!!!      

Av Mia - 6 april 2011 10:19

Idag har jag haft världens kortaste arbetspass typ......inte ens en timme!!!

Jag mådde lite mysko i morses och efter att ha lämnat barnen på dagis och fritids så kände jag mig ännu lite skummare. På tåget till jobbet sen så fick jag en illamående attack och fick snällt uppsöka tågets offentliga toa för att vomera.

Jag mådde bättre efteråt, men efter en kort tid på jobbet så va det dax igen, så det va inte så mycket annat att göra än att åka hem.

Så nu ligger jag här nerbäddad i soffan och med spannen på golvet jämte mig......tyvärr nyss nerspydd....men mår förtillfället lite bättre (....tills nästa gång).

Så jag passar på att slänga in ett inlägg här för att stänga ute illamåendet lite.


Jag fick en Blogg award igår av sötaste INA med den lite udda men gulliga motivationen:

"Mia- Denna klockrena brud satte små skyltar (pinne + miniskylt med texten ”BAJS!” ) på varenda hundskit i deras bostadsområde i vintras! YOU GO GIRL!! :D"


Känns faktiskt SKITkul att kunna roa en så stor inspirationskälla ( Ina kämpar  och sliter med sin träning och viktnedgång och lyckas inspirera och motivera både sig själv och många andra )  med mitt hundbajsinlägg!!!

Tack Ina!!!

 


Med denna ära kommer också uppgiften att skicka Blogg awards till andra bloggare samt dela med sig av 8 saker som (nästan) ingen vet om dig.

Hmmm....detta blir klurigt, så på eget bevåg väljer jag att halvera denna lista :-)


1: Jag älskade min kropp som gravid. Att inte behöva tänka på valkar va den absolut bästa känslan. Att kunna klä sig i tajta snygga kläder och visa den fin fina bäbisbulan va verkligen tillfredställande!!!


2: Jag är absolut ingen karriärskvinna. Jag trivs så otroligt bra med det såkallade "svensson" liv som vi lever här. Jag vet att många ser ett "svensson" liv som ett misslyckande men själv anser jag att dom som tycker det är rätt trångsynta som inte inser att folk är olika. Mitt motto är lite: "Jag lever inte för att jobba, jag jobbar för att LEVA".


3: När jag va liten, typ 10 - 12 år så snattade jag små chokladbitar i affären hemma där jag växte upp, bara för att få vara med i det häftiga tjejgänget (som hade bett migg göra detta).....men det fick jag aldrig ändå :-(


4: När jag va i 20 års åldern hade jag extrem fobi för basiller och gned in mina händer med handsprit stup i kvarten....så fort jag hade tagit i nåt. Det slutade givetvis med snustorra, spruckna och såriga händer som tog låååång tid att läka.

Har kanske fortfarande liiiiiiite fobi för basiller men det är VÄLDIGT mycket bättre på den fronten. Om inte annat så får man vänja sig vid nysningar i ansiktet, snoriga pussar och kräk, bajs och kiss på fingrarna när man har småbarn!!! ;-)



And......the blogawards goes to..............."trumvirvel"..........


CAMILLA - En trött och nött men ack så stark mamma som delar med sig av glädje, sorg och möbelrenovering :-)


JENNY - En gift tvåbarnsmor som delar med sig av sin vardag med ett barn med ryggmärgsbråck.


LINDA - En 4 barnsmamma som kämpat mot sin cancer och som tyvärr inte orkade stå emot mer och blev en ängel för bara några dagar sen :-(

Jag vet att hon inte kan ta emot denna award, men jag tillägnar henne den ändå!!!

Vila i fred Linda, och mina tankar går till hennes efterlevande!!!


MARLENE - Min gamla arbetskamrats fru som bloggar om deras adoptioner. man har fått följa deras långa väg till att få hem deras prins Vince.....och nu väntar dom på att få barnbesked och ett syskon till Vince.

Marlene har tyvärr en sluten blogg som bara inbjudna kan läsa, så tyvärr kan ni inte ta del av innehållet :-(


INA - Även du får en bloggaward av mig....men utan förpliktelser att skriva ytterligare en lista på saker vi inte vet om dig....helt enkelt av den anledningen att jag tokdiggar din blogg!!!!


 


Av Mia - 3 april 2011 21:37

Mitt söndagsnöje!!!!


   


 

Nä....okej, detta är bara fejk.

Hittade en kul app som jag spexar med lite bara!!!

:-)

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards