..Pics By Mia..

Alla inlägg under mars 2011

Av Mia - 26 mars 2011 21:42

Vad hittade NI på denna nedsläckta timme???

  Själv tände jag lite ljus, satte på relaxappen på iPhonen och gav sen min sambo rygg-, hand-, fot- och ansiktsmasage tills han somnade :-)


Men nu är ordningen som den ska och våra kroppar har återigen intagit slappläge i soffan :-)

Godkväll på er!!!!






P.S Ser ni att jag äntligen fått hem mina nya glasögon igen!!! Jag råkade ju pajja dom förra efter typ en vecka!!!! Jag gillade denna bågen så jag beställde två :-)


Av Mia - 26 mars 2011 19:19

Detta blir ett redigt jävla HAT inlägg tillängnat Västtrafik.

Hela jävla vintern har jag bitit ihop (och förfryst både tår och fingrar) och lyssnat på deras förbannade ursäkter.

Dom har skyllt på allt möjligt såsom; snökaos, frusna växlar, rälsbrott, vagnbrist, personalbrist, signalfel, signalstopp och tekniskt fel.

Man har stått där på perrongen och frusit i 20 minuter.......i 30 minuter.....i en hel jävla timme ibland!!!!

Men som sagt....jag har bitit ihop hela vintern....det är på senare tid som jag nu börjat sucka högt och blivit förbannad och verbalt spytt ut fula ord och kastat förbannelser över sena och inställda tåg.

Jag har börjat skriva upp i min almanacka hur och när tågen fuckar sig och när man tittar tillbaka ett par veckor så är det iallafall minst tre gånger i veckan som jag råkar ut för förseningar eller inställda tåg på mina resor.

Att jag blir så jäkla förbannad är för att detta tåg......Västtrafiks Alingsåspendel....är det enda alternativet för mig att ta mig till mitt jobb....så det är JÄÄÄÄVLIGT störigt bara!!!

Imorse har vi ett fint exempel på när Västtrafik på ett himla smidigt sätt talar om att tåget inte tänker dyka upp.

På skärmen står det att tåget skall gå kl 07:19.....men efter en liten stund ändras det till Ny tid: 07:29......sen blir det Ny tid: 07:34......och sen ändras det lite fint till 07:39......men åååååååååååhhhhhh!!! :-(

När klockan väl blev 07:39 så ropade dom upp i högtalarna att dom hade dåliga nyheter....dom fick inte igång tåget som fortfarande stod kvar uppe i Alingsås och hänvisade till nästa avgång (som skulle gå kl 08:19.  MEN FUCK YOU JÄVLA VÄSTTRAFIK!!!!!!!!!



   

Av Mia - 25 mars 2011 09:09

När vi går iväg till skola och dagis på morgonen så sticker dottern iväg lite i förväg för hon vill "gå själv" till skolan. Så jag och sonen hamnar numer 100 meter bakom henne när vi går :-)

Hon är en stor tjej nu och hon har blivit medveten om faran vid övergångställena så att hon är nu duktig på att stanna och kolla innan hon går över vägen.

Änsålänge skulle jag aldrig släppa henne hela vägen till skolan själv.....jag ser henne hela tiden. Kanske kanske kanske får hon gå till skolan själv om nåt år....eller två.  Det är ju ändå en bit att gå dit och det kan hända mycket på vägen.

 

(Långt där borta är hon)

Sista biten (efter övergångstället) så brukar hon kuta iväg till skolan och slänga in sin väska i kapprummet och ge sig in i kompisarnas lek direkt :-)

När sonen och jag kom ikapp idag så stod hon redan på skolgården och hoppade hopprep med sin kamrater. :-)

 

Jag är jättestolt över min tös som blivit så stor och som är så otroligt duktig i skolan.....hon ka läsa och skriva, hon är en bra kompis och hon har blivit så enormt duktig i simskolan också.......och verkar älska vatten numer!!! :-)

Sonen börjar ju också bli en stor kille och jag känner att jag lite halvdesperat försöker klänga fast vid honom som min lilla bebis....för fan vad jag saknar mina bebisar....och jag försöker ta varje tillfälle i akt att bebismysa med sonen för snart är det ett minne blott :-(

Ja, tiden flyger verkligen iväg!!!!


Och nu flyger tiden såpass iväg att jag måste fixa iordning mig för att åka iväg till jobbet!!!!

Ha en go fredag!!!

Av Mia - 24 mars 2011 21:34

Jag och sonen åkte och handlade på Ica Maxi idag och när vi går in i butiken så piper larmet.....men jag tänker inte så mycket på de för jag hade ingen tanke på att det kunde vara jag.

Vi gick in och handlade och ställde oss sen i kassan och betalade....men när jag går igenom butikslarmet vid kassan så börjar det och pipa och blinka.

Jag blir givetvis förvånad, men slänger upp min väska hos kassörskan och erbjuder henne att rota igenom den.....men det gjorde hon inte, utan bad mig gå igenom larmet igen utan väskan......och det pep och blinkade igen :-(

Jag tog av mig jackan och gick igenom igen och  butikslarmet va nu argt som ett bi och jag va grymt generad där jag stod med allas blickar på mig. Kassörskan ringde efter förstärkning....och jag stod där som ett jävla fån. Dom såg ju att jag liksom inte hade stoppat på mig nåt och sa att dom inte visste vad detta kunde bero på. Dom frågade om jag hade nya kläder på mig.....och det hade jag ju för vårkjolen och en ny kofta hade jag ju faktiskt premiärat med denna soliga dag, men det hängde ju liksom inte kvar några larm på kläderna (gammal är jag men inte senil.....än)

Men iallafall.....jag och sonen blev ivägsläppta och jag gick givetvis därifrån med svansen mellan bena, för även om jag inte gjort nåt fel så va det fan inget kul att stå där med allas dömmande blickar på sig. Det är första gången i hela mitt liv som ett butikslarm börjar pipa för mig.


När vi väl va hemma och jag vid ett tillfälle satt på toa så såg jag att vid tvättlappen i kjolen jag hade på mig så satt där även en konstig lapp....en lite hårdare lapp med nån symbol som visar att man skall klippa bort den(?????)

Jag klippte bort lappen och rev isär den och i lappen ligger ju nåt tunt silvrigt papper inbäddat. Då fattar jag att det måste varit den som utlöst butikslarmet!!

Detta är en kjol jag skickat efter på nätet och jag hade inte en susning  om att det fanns nåt slags larm kvar på den när jag satte på mig den i morses :-(


Ja ja...så kan det gå........men vi hade iallafall tur med vädret!!!

Av Mia - 14 mars 2011 22:07

Kolla in denna supersnygga tjej!!!!

 

Klicka på bilden!!!

Av Mia - 13 mars 2011 20:57

Nä, det är bara jag, aka "MiffoMia" med ansiktsmask!!!! *asg*

 

 


 


 

Av Mia - 13 mars 2011 16:19

Sambon och sonen lekte men det slutade adrupt när sonen ramla in i en stor och hög vas vi hade i V-rummet med ett stort blockljus i.

Vasen gick sönder och sonen gallskrek så att blodet isade i mig.

Han blödde från två ställen i huvudet, från händerna och från armbågen och det såg otäckt ut först. Men det va ingen fara....bara pyttesmå skärsår igentligen, det va bara det att det blödde lite mer från dom i huvudet.

Dottern blev lite rädd när hon såg blodet som rann i lillebrors hår.....stakarn sprang in i sitt rum och satte sig under skrivbordet och grät :-(

Själv har jag lite ont av blod så jag vart helt svimfärdig när jag tog hand om lillkillen och vart tvungen att sätta mig ner och böja ner huvudet mellan bena.


Ja, det vart lite dramatik, men det va som sagt inte alls så farligt som det först verkade!!!!

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards