..Pics By Mia..

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Vill själv!!!!

Av Mia - 25 mars 2011 09:09

När vi går iväg till skola och dagis på morgonen så sticker dottern iväg lite i förväg för hon vill "gå själv" till skolan. Så jag och sonen hamnar numer 100 meter bakom henne när vi går :-)

Hon är en stor tjej nu och hon har blivit medveten om faran vid övergångställena så att hon är nu duktig på att stanna och kolla innan hon går över vägen.

Änsålänge skulle jag aldrig släppa henne hela vägen till skolan själv.....jag ser henne hela tiden. Kanske kanske kanske får hon gå till skolan själv om nåt år....eller två.  Det är ju ändå en bit att gå dit och det kan hända mycket på vägen.

 

(Långt där borta är hon)

Sista biten (efter övergångstället) så brukar hon kuta iväg till skolan och slänga in sin väska i kapprummet och ge sig in i kompisarnas lek direkt :-)

När sonen och jag kom ikapp idag så stod hon redan på skolgården och hoppade hopprep med sin kamrater. :-)

 

Jag är jättestolt över min tös som blivit så stor och som är så otroligt duktig i skolan.....hon ka läsa och skriva, hon är en bra kompis och hon har blivit så enormt duktig i simskolan också.......och verkar älska vatten numer!!! :-)

Sonen börjar ju också bli en stor kille och jag känner att jag lite halvdesperat försöker klänga fast vid honom som min lilla bebis....för fan vad jag saknar mina bebisar....och jag försöker ta varje tillfälle i akt att bebismysa med sonen för snart är det ett minne blott :-(

Ja, tiden flyger verkligen iväg!!!!


Och nu flyger tiden såpass iväg att jag måste fixa iordning mig för att åka iväg till jobbet!!!!

Ha en go fredag!!!

 
 
Ingen bild

Kicki R

25 mars 2011 09:54

Ja, tiden går himla snabbt, jag kan inte längre bebismysa med mina barn , knappt heller mina barnbar längre, men jag hoppas att det snart kommer mer barnbarn :)

 
Ingen bild

Pappa Roye

25 mars 2011 18:21

Ja riktigt jävla stolt är man allt..... :-) :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 24 mars 2013 21:40

Nu hittar ni mig på http//:picsbymia.blogg.se Välkomna!!!

Av Mia - 24 mars 2013 10:21

Jag kommer inom kort att flytta min bildblogg. Den är under uppbyggnad och jag återkommer snarast om adress!!! :-) ...

Av Mia - 23 mars 2013 10:30

Av Mia - 18 mars 2013 20:24

Av Mia - 18 mars 2013 20:24

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards