..Pics By Mia..

Alla inlägg under februari 2011

Av Mia - 27 februari 2011 22:39


Av Mia - 27 februari 2011 22:18

Vill ha!!!!!!!!!

Måste köpa easytone när jag får min lön om två veckor.....så att det börjar hända nåt!!!!

  Nu när det är så kallt ute fortfarande så blir det ju fler PW på löpbandet på gymmet, och sen när det väl är varmare ute så kommer det ju regn så min tanke är att jag antagligen måste köpa två par easytone......ett par för inomhusbruk och ett par för utomhusbruk.

Hmmm, det blir dyrt!!!


Av Mia - 27 februari 2011 22:04

Min sambo är rätt rastlös av sig och måste liksom göra nåt hela tiden.

Just nu längtar han till våren så att han kan börja grejja i trädgården....men eftersom den där jäkla vintern håller sig kvar så har han bestämt att söndagar skall vara hans bakdagar :-)

Förr förra veckan bakade han rulltårtor, förra veckan gjorde han muffins och idag så blev det kanelbullar och ännumera muffins :-)



Smarriga kanelbullar.



Choklad och polkagrismuffins samt morotsmuffins med philadelphiatopping. 

 



Hmmmm, det är meningen att jag skall gå från ( )

till )( och inte tvärtom!!!! *asg*



 

Nä, det är inte meningen att VI skall äta upp allt detta som bakas.....det ligger nu i frysen och bara väntar på kaffegäster. Tur att lillkillen snart fyller år så att man kan bjuda på alla bakverk.....för där i frysen kan dom ju inte bara ligga!!!

Av Mia - 20 februari 2011 22:15

Nu har vi haft vår lille godong i nästan ett halvår och han har blivit stor (han föddes 1 juli) ....trots att han fortfarande är valpis.


han är en lydig och duktig vovve och förtjänar ett inlägg med en bildbomb på sig själv!!! :-)



17 sep -10

Dagen vi hämtade hem Nelson.

 


16 okt -10

 



11 nov -10

 



24 dec-10

 


18 feb -11

 

Av Mia - 20 februari 2011 21:33

En ganska lång bloggpause har passerat och det är väl kanske dax nu att uppdatera lite.  Inte för att det finns nåt att uppdatera direkt då det känns som om man legat i ide ett tag. Tiden går så jäkla fort och vardagen har bara passerat utan att jag stannat upp och fattat vad som hänt. Men åandra sidan så funkar inte riktigt mitt psyke under vintern och men kände nu att det får vara nog med vinter....är måttligt trött på snö, kyla och mörker. Nu vill jag ha vår....vem vill inte ha det?!

Den här vintern har man liksom bara jobbat och sen kommit hem och sovit.....det har varit en rätt jobbig period ett tag nu och det tar på en.....jag känner mig rätt gammal och skruttig.

Värme och vårsol kan tina upp vilken deppig människa som helst och nästan liksom trolla bort alla beskymmer man har eller haft.


Men det känns som om att den är nära nu.......den där våren alltså.  Det är nästan så att man kan snudda vid den.....inte minst när man tar sina promenader med vovven....det är underbart skönt att gå och strosa i solen och inte behöva tänka på så mycket mer än att plocka upp bajset efter hunden!!! :-)


Och vad väntar i vår då?? Jo det är väl (i vanlig ordning) förberedelser inför beach 2011 (guuuud va tråkigt....igentligen....men jag vill INTE bada i vassen).

Jag är ju periodare och har en benägenhet att satsa hårt på träning i en kort period och faktiskt lyckas att loosa  mellan 10 och 15 kilo.....men så fort sommaren är över och man pälsar på sig vinterkläderna igen så lyckas dom där kilona att hitta tillbaka (mycket konstigt!!!!)


Iår har jag redan "smygbörjat" mina förberedelser med att änsålänge loosa 6 kilo med ändrad kost. Har börjat att träna lite också, men det är meningen att det skall bli lite mer av den varan. Mitt mål iår är alltså att gå ner minst 15 kilo....fast långsammare...alltså på en längre period....och förhoppningsvis stanna där sen utan att lägga på mig.

Bara genom koständringen har jag märkt att när jag väl "unnar" mig nåt så havirerar min mage totalt och det blir bara blaha och många illaluktande pruttar :-( (Roy you know what I´m talking about *asg*)

Fan att jag (och andra) inte kan vara nöjd med min kropp ,så att man fick mer tid för annat!!!!


Nä, skit samma.

Skall bli lite bättre på att använda min faktiska kamera nu...som bara ligger och dammar. Har blivit lite lat och använt iPhonen istället....och då missat en del kvalitet tyvärr. Men nu vill jag fånga familjen och vardagen i god kvalitet framöver :-)

...och med dessa ord lämnarjag över till ett inlägg fullt med kort (tagna med iPhonen *LoL*) på söta Nelson.


Hej!!!




.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards