..Pics By Mia..

Alla inlägg under november 2010

Av Mia - 28 november 2010 21:40

...så långt är det kvar tills vi åker på ytterligare en solsemester till Gran Canaria :-)


Idag, efter att jag hade jobbat ett söndagspass, mitt i adventkvällsmaten med familjen så bokade vi vår nästa solsemester.

Vi åker till samma ställe på Gran Canaria som i somras, men ett annat hotell....närmare havet och poolområdet....närmare bestämt Playa Feliz i Bahia Feliz.


Gött att ha nåt att se fram emot så här i vargavintern :-)

Detta :-(

 

mot detta :-)

 

 

Längtar redan!!! :-)

Av Mia - 27 november 2010 23:19

...jag tänker INTE bjuda er på Pitepalt!!!

Jag tror inte jag lyckades så bra med dagens lunch i form av pitepalt. Nåt jag tror jag smakat nån gång och som jag absolut aldrig lagat innan...förrän idag!!

Föredrar nog en mer enkel och hederligare variant av potatis och fläsk......den varianten med kokt potatis, stekt fläsk, löksås och lingsonsylt.....och det bjuder jag er gärna hellre på nån dag!!!! :-)

 

 

Av Mia - 20 november 2010 22:37

Detta är Nelsons ide´om soft soffhäng en lördagskväll!!!

  Sicken liten glidare!!!

Av Mia - 20 november 2010 21:30

Den här sjukt härliga och fantastiskt roliga människan va inne och fikade hos oss i fredags!!! Love her!!!!

 

Av Mia - 18 november 2010 19:21

...eller nåt!!!


Min röst va borta i morses....sen kom den tilbaka lite under dagen (dock som ett kråkigt kraxande)...nu är rösten begränsad igen och den kommer säkert vara borta imorgonbitti igen.  Ja ja...så nu har min såkallade förkylning satt sig i både leder och på stämbanden. Känner mig dock inte så febrig ikväll :-)


När sambon kom hem från jobbet idag så bestämmde vi oss för att göra ett spontanbesök på Ullared :-) Men usch, fy och fan va folk det va. Ingen kö in, men där inne va det sååååå knökat = inget kul.

Vi handlade igentligen inget speciellt alls.....kommer knappt ihåg va vi fick hem nu när jag tänker på det förrutom fyra nya kuddar till soffan *asg*

Morgan stod på "kem" och plockade upp varor, och sambon ville givetvis byta några ord med denna megakändis *fniss*.....och MammaMia fotade lite från ett mer behagligt avstånd *asg* (tycker att det är rätt pinsamt att be om att få fota kändisar....tycker synd om dom satarna som måste ställa upp på allt sånt)

 

Av Mia - 18 november 2010 08:33

.....rösten, vart ääääär du???

 


Jag visste att jag skulle låta som en kråka idag när jag vaknade.

Rösten är nästan helt borta så jag få göra mig hörd med kråkspråk idag :-(


Krax krax

Av Mia - 17 november 2010 21:49

...men här ligger jag i soffan och känner mig febrig (IGEN) och har grym värk i lederna (IGEN). Värst är värken i vänster armbåge och i vänster fots tåleder (?!?!?Eeehhhh va !?!?!?!)

Har även fått ont i halsen nu under kvällen och det känns som om att jag skulle kunna vakna imorgon utan röst. Ibland har jag nämligen förmågan att få förkylningar som sätter sig på stämbanden vilket gör att jag tappar rösten.


Ja ja...jag är iallafall ledig imorgon, så skulle jag vakna upp imorgon med en ännu skruttigare kropp så är det la vila jag får göra på min lediga dag.....och det är ju inte helt fel :-)

Sen är det bara att bita ihop på fredag och lördag för jag har ju precis varit borta från jobbet pga av feber och värk i lederna liksom, så det skulle kännas pinsamt att vara hemma igen för samma sak bara några dagar efter!! :-(



Imorgon skall Nelson på valpkurs med husse. Det skall bli spännande och trevligt med fler tips för hur Nelson skall bli en ännumer duktig och lydig hund!! Sambon och Nelson går själv till valpkursen imorgon då den är ganska sent och i 2 timmar och 45 minuter. Men vid nåt eller några tillfällen skall jag och barnen vara med.


Nä, nu blir det att kolla på nån B-film på nån B-kanal!!! Godnatt!!!

Av Mia - 14 november 2010 21:57

Dom håller på att fixa ett promenadstråk på åkern/ängen/fd. häsyhagen utanför oss. En grävskopa har stått där ett par dagar och sonen blir helt lyrisk när vi går förbi.

Lyckan är förståss total när mammaMia lyfter upp honom på den och fotar lite :-)

 

Det är även på detta tilltänkta promenadstråk som vi brukar rasta Nelson på.....där iallafall sambon släpper honom lös så att han får springa av sig ordentligt.....och det gör han vill jag lova. Han blir helt tokig och springer, hoppar, skuttar och är bara allmänt tokig när han släpps lös på detta ställe.

  :-)

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards