..Pics By Mia..

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Mia - 2 november 2010 17:37

Jag blir så arg när jag tänker på hur FK behandlar folk.

Min kära svägerska (som jag vid nåt tillfälle skrivit om innan i min gamla blogg) som har en tumör (godartad) i hjärnan, samt en cysta bakom ena ögat och en cysta i nacken. Hon har lidit av SVÅÅÅÅÅR daglig huvudvärk i flera år och hon får epileptiska anfall pga trycket i hjärnan.

Läkarna har efter många om och men...många turer hit och dit...en jävlans massa mediciner (hon är numera en laglig knarkare kan man säga)....många shunt operationen och komplikationer...kommit fram till att dom inte kan göra så mycket mer för henne...än att just medicinera henne för hennes ständiga huvudvärk och annfall....vilket inte ens hjälper länge då hon tagit så mycket av dessa starka mediciner så länge nu.


Turmören sitter så illa till att en operation för att ta bort den bara skulle ge henne en liiiiten chans att överleva. Risken är överhängande att hon dör eller blir till en grönsak. Pest eller kolera alltså.

Dom epileptiska anfallen kommer titt som tätt...var dag...när som helst....och hon krampar så hårt att hon biter sönder både tunga och tänder!!!

Huvudvärken gör ju givetvis att 3 busiga barn känna som 33 busiga barn....vilket i sin tur kan utlösa ett epileptiskt anfall. Hon har fått anfall i trappan och ramlat ner, hon har fått anfall i köket vid spisen när hon steker mat....och vaknar till liv med vidbränd mat i stekpannan, hon får anfall i sömnen och biter sönder sin tunga och sina tänder, hon får anfall ute, när hon lämnar barnen på dagis.


Pga den svåra huvudvärken, tröttheten och anfallen så bli ju automatiskt livskvaliten rätt liten.....och inte nog med detta så måste hon strida med FK oclså.

I mars tar hennes sjukpenningsdagar slut och FK tycker att hon kan börja jobba!?!?!?

Hon har haft detta såkallade "liv" i några år nu och hon lär ju inte bli frisk, eller av med sin huvudvärk och sina anfall sålänge tumören är kvar....ändå anser FK att hon skall hinna bli återsälld till mars!?!?!?!?

Men eftersom läkarna nu bestämmt att dom inte kommer att operera så betyder det att hon inte kommer att bli bättre vilket borde betyda att FK gör henne till sjukpensionär (inte för att det är så jävla roligt att bli det vid 33 årsålder)....men nån jävla måtta får det vara!!! Fan låt henne iallafall få slippa oron över det ekonomiska så att hon kan lägga den lilla energin hon har kvar på sin familj.


Fan ta FK och deras lilla speciella sätt att förstöra folks liv på.

Ja jag vet att det finns många FK bedragare där ute.....men FK kan väl för fan läsa i (min svägerskas) journaler och läkarintyg!?!?  Hallåååååå, hon har en tumör i hjärnan!!!! Vad är ptoblemet???!!!

Jag blir såjäkla arg så att jag kokar!!!




Så, nu har jag fått skriva av mig lite.....och det va väl på tiden att jag uppdatera bloggen lite...även om det inte va nåt roligt inlägg!!!!!!!

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards