Direktlänk till inlägg 26 mars 2011
Detta blir ett redigt jävla HAT inlägg tillängnat Västtrafik.
Hela jävla vintern har jag bitit ihop (och förfryst både tår och fingrar) och lyssnat på deras förbannade ursäkter.
Dom har skyllt på allt möjligt såsom; snökaos, frusna växlar, rälsbrott, vagnbrist, personalbrist, signalfel, signalstopp och tekniskt fel.
Man har stått där på perrongen och frusit i 20 minuter.......i 30 minuter.....i en hel jävla timme ibland!!!!
Men som sagt....jag har bitit ihop hela vintern....det är på senare tid som jag nu börjat sucka högt och blivit förbannad och verbalt spytt ut fula ord och kastat förbannelser över sena och inställda tåg.
Jag har börjat skriva upp i min almanacka hur och när tågen fuckar sig och när man tittar tillbaka ett par veckor så är det iallafall minst tre gånger i veckan som jag råkar ut för förseningar eller inställda tåg på mina resor.
Att jag blir så jäkla förbannad är för att detta tåg......Västtrafiks Alingsåspendel....är det enda alternativet för mig att ta mig till mitt jobb....så det är JÄÄÄÄVLIGT störigt bara!!!
Imorse har vi ett fint exempel på när Västtrafik på ett himla smidigt sätt talar om att tåget inte tänker dyka upp.
På skärmen står det att tåget skall gå kl 07:19.....men efter en liten stund ändras det till Ny tid: 07:29......sen blir det Ny tid: 07:34......och sen ändras det lite fint till 07:39......men åååååååååååhhhhhh!!! :-(
När klockan väl blev 07:39 så ropade dom upp i högtalarna att dom hade dåliga nyheter....dom fick inte igång tåget som fortfarande stod kvar uppe i Alingsås och hänvisade till nästa avgång (som skulle gå kl 08:19. MEN FUCK YOU JÄVLA VÄSTTRAFIK!!!!!!!!!
Nu hittar ni mig på http//:picsbymia.blogg.se Välkomna!!!
Jag kommer inom kort att flytta min bildblogg. Den är under uppbyggnad och jag återkommer snarast om adress!!! :-) ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 |
8 | 9 |
10 | 11 |
12 |
13 | |||
14 | 15 |
16 | 17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 | 25 | 26 | 27 |
|||
28 |
29 |
30 |
31 |
||||||
|