..Pics By Mia..

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Mia - 17 oktober 2010 22:21

Igår åkte jag och dottern ner till min bror och hans sambo  för lite bröllopsplanering.

Dom ska ju gifta sig i maj och vi satt och räkna lite på budgeten och vad som behövs inför det stundande bröllopet samt festen.

Kyrka och datum är redan spikat.....men det kommer man ju inte långt med.....det är maaaaaaaassor runt omkring också!!

Vi kom en liten bit på vägen och det kommer att bli minst ett par "dater" till, med iallafall svägerskan, för att planera ännumera.

Det skall bli riktigt kul.

Det jag tycker ska bli extra kul är att jag skall få göra inbjudningskorten samt tack korten!!! :-) Det ska bli jättroligt att få sitta och pyssla ihop detta!!! :-)

 

Av Mia - 17 oktober 2010 22:04

Varje höst när det börjar bli kallt....och speciellt på vintern när det nästan jämt är minusgrader....så blör jag näsblod varenda dag.

 

Det börjar med att jag vaknar med näsan full med torkat blod som jag får pilla bort från långt upp i näsan (oftast görs detta med tops)...sen får jag hålla på med det med jämna mellanrum under dagen.  Ofta ofta får jag näsblod som kan starta och störtrinna...bara sådär.  Det kan räcka med att jag stampar i golvet och så rinner det.

  Anledningen till dessa oh så sköra slemmhinnor under det kalla halvåret är men efter en liten olycka jag va med om som 12 åring när ett litet camping spritkök orskade mig brännskador i ansiktet och på halsen.

   

Elden har ärrat mina slemmhinnor inne i näsan och gjort dom super sköra när det är kallt.

Detta har blivit en störig del av min vardag under det kyligare halvåret sen dess.......så om ni ser mig peta i näsan titt som tätt så fiskar jag bara efter blodskorpor som killar mig i näsan. :-)

Jag ber dock om ursäkt för om mitt näspillande orsakar nåt slags förargelseväckande beteende!!!

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards