..Pics By Mia..

Alla inlägg under juli 2010

Av Mia - 14 juli 2010 18:10

Har precis legat på spikmattan en stund.....skönt och välbehövligt.

Har nämligen lite ont i kroppen och som mensvärk i magen (fast man får la kalla det ägglossningsvärk för det är ju ÄL jag har), jag är trött och har huvudvärk.

Ska man skylla på värmen kanske????

 

Av Mia - 14 juli 2010 12:54

Har ju spenderat dessa semesterveckor åt ännu en viktnedgångs påbörjan.  Förvisso är semestern slutpå söndag, men jag skall fortsätta ett ganska bra tag till på detta spåret jag färdats de senaste drygt tre veckorna.

Har dock just NU kommit in i en liten "Down"fas då motivationen tryter lite....det börjar bli lite tjatigt med maten och träningen nu......men jag får bita ihop och stå på mig. Om inte annat så har jag, tack vare mina nya kostvanor, blivit av med sötsuget och bara DET är en stor grej....ja en befrielse faktskt.

Det börjar ju hända lite grejjer med kroppen nu också...och det är alltid lika trevligt, så det borde ju hålla motivationen uppe tycker man.

Men jag skall allt knata iväg till gymmet senare idag och kämpa mig igenom ett svettigt pass.

Förra året gick jag ned 13 kilo på 6 månader genom att utesluta helggodis och genom att powerwalka varje dag (ibland två gånger per dag).

Runt jul sen så slutade jag av nån anledning att träna och har väl tills för några veckor sen lagt på mig ca 5 kilo av dom 13 jag gått ner.

Men nu är jag som sagt på´t igen och denna gång kör jag såhär:


Väldigt mycket mindre kolhydrater

och absolut inget vitt bröd, pasta , potatis eller vitt ris.

 

Ingen frukt heller för den delen...

 

...förrutom den otroligt goda avokadon

 

Äter desto mer proteiner

 

 

Absolut förbjudet är godis och kaffebröd

 

 

...och så får man inte glömma att träna som en tok :-)

 

Detta skall väl bli riktigt bra på sikt är det tänkt :-)

Tog lite "före" bilder för tre veckor sen och skall ta lite "efter" bilder på söndag och lägga upp här....sen blir det lite mer "efter" bilder under tidens gång.



Nä, nu får jag slita mig från datorn....för nu har solen äntligen kommit fram så nu skall jag ut och jobba på brännan också!!!

Man får fan ligga i om man ska bli snygg!!! ;-)


Av Mia - 14 juli 2010 12:08

Va är detta för film??? Är det nån som sett den?

Jag brukar inte vara så förtjust i svenska filmer, men blev lite nyfiken på denna då dom på nåt sett fått med Danny Glover att medverka!?

 

KLICKA PÅ BILDEN FÖR EN TRAILER

Av Mia - 14 juli 2010 08:14

Fick ett väldigt bra tips av min mamma igår.

Vi har väl alla plågats av heta innetemperaturer det senaste dagarna...själva har vi haft upp mot 29 grader varmt inomhus och man blir helt galen när man inte kan svalka sig nånstans.

Fick då tipset att så fort det blir lite svalare utomhus...typ på kvällen....så ska man ställa sin bords/golvfläkt i altan/balkong/ytterdörren. Öppna alltså dörren och rikta fläkten innåt lägenheten/huset....då suger fläkten in den svalare luften utomhus och båser ut den in i lägenheten och på så sett kan man vädra ut den varma innetemperaturen.

Jag gjorde det igårkväll och fick ner innetemperaturen till 26 grader. Jag håller på med detsamma nu på morgonen och då det "bara" är 17 grader ute här hos oss så har jag nu fått ner innetemperaturen till 23 grader!! Såååååå skööööööönt!!!

Sen gäller de ju att stänga in denna svala luft man fått in så att den stannar just inomhus när det blir varmt ute igen.

 

Tack mamma för tipset!!

Av Mia - 14 juli 2010 08:05

Nä, SJ är inte mycket värda i folks ögon numer!!!

  KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL ARTIKELN

Av Mia - 13 juli 2010 22:04

Ja, nu är det här jag skall bo.....eller ja, fortsätta blogga rättare sagt.

Har hängt på Metrobloggen ett tag, men nu känns det läge för ett nytt "hem" :-)

Hoppas mina kära bloggläsare hittar hit!?

 

Av Mia - 13 juli 2010 12:47

Här är det meningen att jag skall blogga i fortsättningen...skall bara komma iordning och installera mig innan jag flyttar hit.

Tidigare månad - Senare månad

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards