..Pics By Mia..

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Mia - 1 januari 2011 14:32

...är i farten igen!!!


Jag har skrivit om det i mina bloggar ett antal gånger förrut....och mest om våren när det töar.

Igår på nyårsafton så blev det plötsligt plusgrader....och det började regna och blåsa.

Idag när vi vaknade så hade ju snömängden ute minskat endel och när jag gick ut med Nelson på morgonen runt lekplatsen och på fotbollsplanen bakom vårat hus så möts jag av minst 13 högar av hundbajs som kommit upp ur snön.

Fan, jag blir så jäkla arg av det där. Där ute leker ungarna varje dag samt att dagisets (som vi bor granne med) barn brukar vara ute på den lekplatsen och fotbollsplanen...och dom skall INTE behöva trampa runt i en massa bajs som en del hundägare skiter i att plocka upp efter sina hundar..


Förrutom vi så är det iallafall 3 andra hundägare som vi vet om här i området som brukar gå den svängen och jag hoppas verkligen att dom skäms när dom går där nästa gång!!! Speciellt nu efter att jag markerat iallafall 12 - 13 bajshögar med synliga bajs skyltar, i syfte att dessa hundägare ska skämmas rejält!!!

Hur jävla svårt är det att ta med sig en bajspåse när man rastar sin hund!?!?



12 - 13 sånna här små skyltar satte jag upp vid bajshögarna som kommit fram under nattens plusgrader!!!

 

Av Mia - 1 januari 2011 08:10

Vi känner att det börjar bli jobbigt nu och att det inte funkar i längden....ingen av oss mår bra.

Jag och sambon har bestämt oss för att inleda det nya året med att göra slut.

 

Vi förstår att det kommer att bli en jobbig period framför oss men detta är för vårat eget bästa.



NU GÖR VI SLUT MED SOCKRET!!! ;-)

Ja....med  de flesta kolhydrater i allmänhet, men med sockret i synnerhet.

 

Gott nytt år på er!!!

Känns otroligt skönt att äntligen vara på "den rätta sidan" av strecket.

1 januari 2011

  

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards