..Pics By Mia..

Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Fysisk aktivitet och sprucket revben !!!!!

Av Mia - 10 juli 2011 21:27

Nä ni, det blev inte en massa    denna barnfria helg. Det hände en massa annat med!!! :-) För min del blev det en rätt fysisk helg vad gäller att röra på fläsket.....och det är ju bra!!!

Igår efter att vi lämnat barnen så skulle jag ta och kolla in barnens kommande sommaröppna jourdagis/fritids där dom skall gå under veckorna 29 och 30. Det ligger väl ca en halvmil från oss och det blir att jag och barnen får cykla dit. Jag tog en cykeltur upp dit och för mig tog det 20 minuter. Men sen med en dotter på egen cykel och en son bak på min cykel...samt två branta och långa backar som vi skall upp för så lär det ta det dubbla.

Men ner gick det fort :-)

Sen åkte vi till IKEA och shoppade loss där i dryga timmen innan den lååååånga promenaden vi tog när vi kom hem.

Idag när vi vaknade så skulle sambon börja med ett "litet" projekt med staketet på våran framsida...men när han skulle rycka upp ett jordankare ur jorden så knakade det till i hans revben och han kände en smärta som gjorde att det svartna för hans ögon. Hela dagen har han haft ont när han andas, hostar, nyser eller tar i. I "bästa" fall är det en rejäl muskelbristning och i värsta fall är det en spricka i revbenet (då det knakade till).

Men iallafall...pga detta så tyckte jag ju givetvis synd om min stackars sambo så jag fick ju rycka in, . jag fick helt enkelt grabba tag i både spätt och slägga för att jobbet skulle kunna slutföras. :-) Sambon va heeeeeelt hjälplös stackarn!! *fniss*

      

Efteråt va jag helt slut....hade inga krafter kvar i mina armar (jag lär ha världens träningsvärk imorgon) så sambon fick, trots sitt onda revben ,fortsätta med lite sågning och uppsättning av staketet igen.


Senare hämtade vi hem hälften av barnen (sonen) och när vi kom hem fick jag cykla iväg med honom till en speciell lekplats han vill leka på och vi lekte "inte nudda sand" på en bana som krävde en massa klättring och hänga och hoppa.....så då vart jag helt slut igen.....fan man är verkligen inte 20 längre.

Efter det så cyklade vi hem och lånade grannens stora studsmatta och DET va mycket jobbigare än jag trodde att hoppa runt på en sån.....*pust och stön*


Ja, jag har iallafall rört på fläsket i helgen och det behövs.  

Nu ligger jag utslagen i soffan och sambon vankar av och an och undrar hur fan han skall sova inatt för det lär ju göra ont hur han än ligger inatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 24 mars 2013 21:40

Nu hittar ni mig på http//:picsbymia.blogg.se Välkomna!!!

Av Mia - 24 mars 2013 10:21

Jag kommer inom kort att flytta min bildblogg. Den är under uppbyggnad och jag återkommer snarast om adress!!! :-) ...

Av Mia - 23 mars 2013 10:30

Av Mia - 18 mars 2013 20:24

Av Mia - 18 mars 2013 20:24

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards