..Pics By Mia..

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mia - 24 augusti 2010 13:17

...och jag svarar glatt: -"Heeej" (för jag ser att det är från min sambos jobbtelefon)

Sambon svarar: -"Jag älskar dig!!" (med en lite halvrädd och ångerfylld underton)

Jag svarar: -"Jag älskar dig med!?" (med en väääääldigt misstänksam underton)

Sambon svarar: -"Jag har fått en fortkörningsbot......2800:-"

Jag svarar....med tysthet, men morrar inombords.   

 

Jag suckar givetvis och tycker att det är sååååååå onödigt......sååååå sura pengar när man äntligen får lite goa semesterersättningspengar, speciellt nu när bensinpumpen pajjade också och 6000:- gått till det precis.

Men ja, ja.....gjort är gjort....och han fick iallafall behålla körkortet.


Kära sambo, jag älskar dig givetvis ändå....men tjötar lite extra om att köra lagligt....hur brått du än har!!!!   

PUSS

  

Av Mia - 23 augusti 2010 21:35

Usch och fy va dålig jag är på att uppdatera bloggen.  Men idag känner jag att jag faktiskt MÅSTE uppdatera för jag är så stolt över min stora tös som såg så lycklig och stolt ut där hon satt vid sin bänk i skolsalen med sin klass på sin fösrta skoldag...och räckte upp handen högt upp i luften på uppropen när hennes namn ropades upp!!!

herregud.....vår lilla   Emmsan    börjar blir riktigt stor!!!!!!



Har även varit på sonens dagis en stund idag för en liten mini inskolning. Han är ju inte så jätteglad att bli just lämnad på dagis så jag kände att en stund på dagis idag där vi va med på samlingen och han fick visa mig runt lite va på sin plats innan jag faktiskt lämnar honom på riktigt på onsdag. Vi går nog dit en stund imorgon med så att han får stäffa sin bästis en gång innan också.



Vad som hänt annars dom senaste dagarna är väl att sambon och barnen haft en igelkottsbegravning i trädgården och att vi va ute och letade efter grannens 3 åriga tös som tösens pappa trodde va borta. Vi sprang runt åt varsit håll och letade , ropade och frågade i nån halvtimme (och då hade hon varit borta i ca en halvtimme innan det).

Tillslut hittades hon hemma i sitt rum, nerkrupen i sin leklåda med gossedjur och napp....sovandes...helt oventade om kaoset hon ställt till med. men det va skönt när man fick se grannpappan med tösen i sin famn igen. Slutet gott allting gott!!!


 Jag är förkyld......nästan superförkyld faktiskt. Jag är snuvig men endå tät i näsan....och nyser stup i kvarten. Ungarna är likadana, och sambon med. Jag tror att det är efter flygresan hem......alla andra har blivit förkylda under semestern för att dom sovit under kallluften från ac´n och sen vistas i varma solen och växlar mellan kallt och varmt ...sen smittar dom allt och alla  på planet där samma luft går runt och runt tillsammans med alla baskilusker.



Nä, nu ska jag sluta uppdateringen för denna gång.  Får la se när det blir nästa gång.....kanske på onsdag när dottern skall ta hål i öronen!! ;-)

Av Mia - 18 augusti 2010 23:02

Ja nu är vi hemma igen efter en härlig semester på Gran Canaria. Eller ja....vi kom hem igårkväll....dag har jag jobbat medans sambon tagit hand om all tvätt efter resan :-)


Vi hade lite missöden i början av resan...Planet ner blev försenat då en passagerare som checkat in sig och sitt bagage aldrig dök upp till boardingen vilket resulterade att dom va tvugna att leta reda på dennes resväska i bagageutrymmet innan vi lyfte....så vi vart sent iväg. Sen hade en duschkräm i taxfreepåsen gott sönder och kletat ner den tillhörande kepsen samt att två saker saknades trots att dom stod med på pappret :-(

När vi va påväg att landa så fick jag GRYMT ont i ena örat trots mina EarPlans :-(

När vi kom fram till hotellrummet så är det väldigt dåligt städat....det va ofräscht :-(  Efter ett par dagar så kom det en HET storm från Afrika in över Gran Canaria och det va över 50 grader varmt i vinden som brände på huden och stack i ögonen.


Men trots detta så har vi  haft det varmt och skönt och ingen av oss längtade direkt hem till regniga Sverige.

Maten va grymt god och jag tror nog att vi utnyttjade All Inclusive till dess fullo :-) Vi åt mer än gärna....och mycket *asg*


Här bjuds er lite bilder från vår resa!!!


           Framme vid hotellet.

.

.

.

  Utanför våran hotell länga Las Pitas. .

.

.

 

Så här såg det ut i badrummet när vi kom.

Använda plåster, en hårsnodd med hårtuss i samt en flaska använd duschkräm.

Himla trevligt....eller inte!!!

.

.

.


.

 

Badflicka

.

.

 

Badpojke

.

.

.

  Ett helt badgäng

.

.

.

  Strandpromenaden i Bahia Feliz där vårat hotell låg. .

.

.

  Serpentinvägen till Puerto de Mogan,

en liten fiskeby längs den bergiga sydkusten.

.

.

.

PUERTO de MOGAN

      Vår söta lilla hyrbil

.

.

.

  Ett dopp vid härliga Amadoers stranden påväg tillbaka från Puerto de Mogan.   .

.

.

 

Det blåste hej vilt när den heta stormen från Afrika drog in.

  Här dumpades några av palmerna som blåste ner.

.

.

.

  Dagen efter så avtog den heta vinden lite men ändå så lyckades en virvelvind fånga ett parasoll från poolområdet jämte vårat.

(Virvelvinden ser ni säkert...och parasollet är den lilla avlånga pricken höger om palmen)

.

.

.

  Påväg till grottorna i Barranco de Guayadaye.   Hisnande landskap.

.

.

.

  Här bor folk i grottor liksom.

  Grottrestaurang där vi tog en drickapause.

      .

.

.

 

Bamseklubb dax!!!!

 

Dragkamp mellan Bamse och Vargen....MYCKET spännande!!

.

.

.

 

Ölpause :-)

  ...och detta blir resultatet när man ber sambon att ta ett fint kort på en!!!

  Bahia Feliz by night.

.

.

.

 

Kvällsunderhållning på hög nivå....för dom små.

.

.

.

 

Kvällspromenad i Bahia Feliz

.

.

.

 

Nu va det roliga slut...

 
...och här väntar vi på bussen som skall ta oss till flygplatsen.

 

Slutet gott...allting gott.

Vi åker nog tillbaka nästa år....fast i två veckor och på ett annat hotell...fast i samma område Bahia Feliz!!!

.

.

.

Nu känns det som om sommaren är så gott som slut, snart är hösten här och snabbare än vi tror är julen kommen!!

God Jul på er....eller näää....god natt menar jag ju givetvis!!!



Av Mia - 9 augusti 2010 17:29

  Resväskorna står färdigpackade och pass och flygbiljett ligger redo.

Imorgon väcker alarmet oss kl 04, och sen kl 04.30 kommer min far som strax därefter skall skjutsa oss till Landvetter.

Kl 07:30 lyfter planet mot Gran Canaria och Las palmas.


Halsen känns lite bättre idag...har lite torr- och rethosta bara. Men jag har fortfarande ont i lederna och i huvudet och är väldigt trött.....men det är ingenting som en solstol inte kan lindra :-)


 

Ha det gott min kära!!

Av Mia - 8 augusti 2010 22:22

Bara en dag kvar innan vi sticker till sol, värme och en massa bad...det ska bli grymt skönt och jag ber till högre makter att den veckan kommer att gå extreeeeeeeemt långsamt.

I ett par dagar nu har jag haft ont i halsen och ont i lederna.....och nu ikväll känner jag mig lite småfebrig och väldigt trött. Har somnat på soffan vid två olika tillfällen idag. Snacka om resfeber!!!!

 

Tidigare idag va vi på 6 årskalas.....full rulle med 13 barn och en massa tjötiga föräldrar :-) Det va kul att barnen fick träffa lite dagiskompisar innan dagis och skolstarten inom kort!!!


Hoppas nu min konstiga förkylning går över inatt så att jag slipper flyga förkyld....för det är visst inget kul har jag hört!!!!


Får se om jag hnner/orkar/har lust att slänga in ett inlägg innan vi sticker på tisdagmorgon.....annars får ni ha en go vecka så hörs vi när vi kommer hem och då lär det väl bjudas på en jädrans bildbomb från Gran Canaria!!!!


:-)

Av Mia - 6 augusti 2010 05:12

 

Av Mia - 6 augusti 2010 05:07

...sen är det semester igen :-)

Gud va veckorna går fort....dom på flyyyyyyger förbi. Nu har jag redan jobbat i 3 veckor efter min semester och nu går jag på semester igen. På tisdag  flyger vi till värme och garnaterad sol :-)


Efter det så är allt tillbaka som vanligt igen med ordinarie pesonal, dagis och skola.....sen är det jul om 4 månader !!!!!!!


Nu är det borsta tänderna och sticka iväg till tåget som gäller. Skönt att jobba ett tidigt pass så här sista dagen!!!! :-)

Av Mia - 4 augusti 2010 05:09

Men gud va jag inte alls kännt för att blogga. Det har varit total bloggtorka och har inte funnit insperation nånstans till ett enda inlägg på en vecka typ!!!

Ja ja, så kan det va.

Jag har ändå bara jobbat ochh jobbat så det har inte hänt nåt speciellt. Det är väldigt mycket att göra på jobbet på eftermiddagarna och kvällarna just nu så jag är så himla trött efteråt att jag inte orkar skriva.

Idag jobbar jag ett tidigt pass iallafall och ser fram emot att ännu en arbetsdag snart är förbi. Känns gött att det nu bara är 5 dagar kvar tills vi åker!!!


 

Bahia Feliz - Gran Canaria

.*#+ Mia Forever +#*.


iPhone fun!!!!

Nedräkning

Fråga mig

2 besvarade frågor

BLOGGEN

Bloggar jag diggar

Arkiv

Besökare

Foto: Mia Rydell

 

 

 

 

 

 

 

 

mums by MIA

       

mums by MIA

Upp & Ner

    Ätstörningar, två barn och ett jobb på kondis har format denna kropp!!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Translate Mia´s blog


Ovido - Quiz & Flashcards